Ι.Μαρκάκη 10, Καλυκάς - Χανιά 73100, Τηλ.2821096638 , e-mail:lykelveniz@sch.gr

Επίσκεψη στην πόλη Rennes της Γαλλίας τον Απρίλιο του 2023 με το πρόγραμμα Biodiversity

Το Γενικό Λύκειο Ελευθερίου Βενιζέλου το διάστημα 2 με 7 Απριλίου 2023 βρέθηκε στη Γαλλία, στα πλαίσια προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Understanding to Preserve the Local Biodiversity”. Το αντικείμενο του προγράμματος είναι η βιοποικιλότητα και στη συγκεκριμένη συνάντηση ασχοληθήκαμε με τους «εισβολείς» που προκαλούν ζημιά στη φύση (invasive species). Πέρα από τη Γαλλία που είναι η συντονίστρια χώρα του προγράμματος , συμμετέχουν η Πορτογαλία και η Ρουμανία.

Φτάσαμε στο Παρίσι την Κυριακή 2 Απριλίου με πτήση μέσω Αθηνών και στη συνέχεια μεταβήκαμε στο σταθμό Gare Montparnasse για να πάρουμε το τρένο για την πόλη Ρεν. Φτάσαμε στις 11 το βράδυ στη Ρεν και πήγαμε κατ’ ευθείαν στο ξενοδοχείο.

Την πρώτη μέρα του προγράμματος πήγαμε στο σχολείο στην περιοχή Bruz περίπου 15 χλμ. έξω από τη Ρεν. Οι Γάλλοι μαθητές είχαν αναλάβει να μας ξεναγήσουν στους χώρους του σχολείου. Θαυμάσαμε τις εξαιρετικές υποδομές και την μοντέρνα αρχιτεκτονική του σχολείου. Ακολούθησε ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού με διάφορες ερωτήσεις που έπρεπε να απαντηθούν από μικτές ομάδες μαθητών. Το μεσημέρι φάγαμε στο εξαιρετικό εστιατόριο του σχολείου. Ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των μαθητών που αφορούσαν τους «εισβολείς» που προκαλούν ζημιά στη φύση.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας  έγινε επίδειξη τοπικών χορών από τους Γάλλους με την συμμετοχή όλων των μαθητών. Οι δικοί μας μαθητές χόρεψαν έναν Μαλεβιζιώτικο χορό. Ακολούθησε πάρτι με μουσική και μπουφέ.

Η  δεύτερη μέρα ξεκίνησε με επίσκεψη σε ένα υπαίθριο οικολογικό μουσείο. Μια πολύ μεγάλη φάρμα που παρήγαγε στο παρελθόν μηλίτη(cider) και γάλα σήμερα έχει μετατραπεί σε οικολογικό μουσείο. Εκεί, είδαμε την εκτροφή αρνιών, αγελάδων και αλόγων , το χώρο όπου παρασκεύαζαν και αποθήκευαν μεγάλες ποσότητες μηλίτη καθώς το ποτό αυτό υποκαθιστούσε το νερό την παλιά εποχή. Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο κέντρο της πόλης Ρεν και θαυμάσαμε τα αξιοθέατα (το δημαρχείο, την όπερα, τον καθεδρικό ναό) της παλιά πόλης.

Γευματίσαμε σε μια παλιά κρεπερί της πόλης, όπου για την παραγωγή της κρέπας χρησιμοποιούν φαγόπυρο αντί για αλεύρι. Αμέσως μετά το φαγητό μεταβήκαμε στο κτίριο της Περιφέρειας Βρετάνης, όπου μας υποδέχτηκαν αρμόδιοι και μας μίλησαν για τα θέματα της περιοχής. Το συμβούλιο νεολαίας της περιφέρειας είχε ετοιμάσει διάφορα ερωτηματολόγια για τους μαθητές μας που είχαν σχέση με το περιβάλλον. Θαυμάσαμε την μεγάλη  κυκλική αίθουσα της ολομέλειας.

Αργά το απόγευμα συνεχίσαμε την περιήγηση μας στο κέντρο της πόλης και παραμείναμε εκεί μέχρι το βράδυ ,όπου και δειπνήσαμε.

Την τρίτη μέρα είχαμε την ολοήμερη εκδρομή σε ένα μέρος μοναδικής ομορφιάς. Ήταν η μέρα της «απόβασης» στη Νορμανδία! Το Mont Saint Michel στη Νορμανδία , μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco, αποτελεί για ολόκληρη τη Γαλλία το πιο σημαντικό αξιοθέατο από πλευράς επισκεψιμότητας. Φτάνοντας εκεί , θαυμάσαμε αυτό το μικροσκοπικό νησί που στην κορυφή του είναι χτισμένος ένας τεράστιος ναός και χρονολογείται από το 708, αφιερωμένος στον Αρχάγγελο Μιχαήλ και στους πρόποδες του υπάρχουν οχυρώσεις που χτίστηκαν μεταγενέστερα. Ανεβήκαμε τα αμέτρητα σκαλιά για να φτάσουμε στο ναό και να θαυμάσουμε αυτή την υπέροχη αρχιτεκτονική καθώς και τις διαστάσεις του ναού. Από κει ψηλά είχαμε τη δυνατότητα να δούμε τις όχθες της Νορμανδίας. Στη συνέχεια είχαμε τη δίωρη ξενάγηση στο παραθαλάσσιο μέρος της περιοχής όπου υπάρχει πολύ έντονο το φαινόμενο της παλίρροιας. Περπατήσαμε ξυπόλυτοι πάνω στην άμμο και παρατηρήσαμε τη διαφορετική υφή του εδάφους (πιο ξερό ή πιο βαλτώδες) και παίξαμε διάφορα διαδραστικά παιχνίδια με την καθοδήγηση του έμπειρου ξεναγού.

Η τέταρτη και τελευταία μέρα του προγράμματος ξεκίνησε με επίσκεψη πάλι στο σχολείο όπου έγινε συνάντηση των καθηγητών για συντονισμό των επόμενων εργασιών που πρέπει να γίνουν μέχρι τη λήξη του προγράμματος καθώς επίσης απονεμήθηκαν οι βεβαιώσεις συμμετοχής και τα δώρα σε όλους τους συμμετέχοντες. Μετά το μεσημεριανό γεύμα αναχώρησαν για τις χώρες τους οι αποστολές της Ρουμανίας και της Πορτογαλίας. Εμείς επιστρέψαμε στο κέντρο της πόλης Ρεν όπου και παραμείναμε μέχρι το βράδυ βλέποντας διάφορα αξιοθέατα της πόλης.

Την  Παρασκευή 7 Απριλίου, ξεκινήσαμε την επιστροφή μας στις 9.30 το πρωί , παίρνοντας το τρένο για το Παρίσι. Από κει με το προαστιακό τρένο μεταβήκαμε στο αεροδρόμιο απ’ όπου με απογευματινή πτήση και μέσω Αθηνών , φτάσαμε στα Χανιά αργά το βράδυ.

Όλοι ζήσαμε μια αξέχαστη εμπειρία, γεμίσαμε όμορφες αναμνήσεις και δημιουργήσαμε βαθύτερους δεσμούς μεταξύ μας αλλά και με τις υπόλοιπες ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

Οι μαθητές γράφουν:

Το ταξίδι  στη Γαλλία μας γέμισε υπέροχες εικόνες και ανεπανάληπτες εμπειρίες που δύσκολα θα ξαναζήσουμε. Από την χώρα κρατάω σίγουρα την ομορφιά της πόλης Ρεν , την ηρεμία των πόλεων και τους γοργούς αλλά παράλληλα σταθερούς ρυθμούς ζωής. Από τους ανθρώπους κρατάω τον τρόπο ζωής και τη μόδα που όπου κι αν κοιτούσα οι άνθρωποι ήταν πάντα όμορφα ντυμένοι. Οι Γάλλοι οργανωτές κατάφεραν να μας ενώσουν με τις υπόλοιπες χώρες και όλοι μαζί να περάσουμε 5 αξέχαστες μέρες. Μαριτίνη

Έχω να πω πως ήταν μια από τις πιο ωραίες εμπειρίες που έχω ζήσει και σίγουρα θα έδινα τα πάντα για να ξαναπάω ή να μείνω λίγο ακόμα. Είναι κάτι που πρέπει να βιώσει ο καθένας μας έστω μια φορά στην ζωή του, γιατί βλέπει μια διαφορετική νοοτροπία και τρόπο ζωής από την δική του. Άκης

Προσωπικά για μένα το Erasmus ήταν μια εκπληκτική εμπειρία την οποία θα ήθελα να ξαναζήσω. Δέθηκα πολύ με κάποια άτομα από τις άλλες χώρες αλλά και από την δική μου, και αυτό εννοείται ότι είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι. Ωστόσο, τα μέρη που επισκεφτήκαμε ήταν εκπληκτικά, τα τοπία πανέμορφα και γεμάτα ζωή. Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι η φιλοξενία των Γάλλων συμμαθητών μου είναι άξια αναφοράς, καθώς μας φέρθηκαν με τον καλύτερο τρόπο και μας έκαναν να νιώσουμε άνετα από την πρώτη μέρα. Επίσης, οι καθηγητές μου ήταν εξαιρετικοί συνοδοί. Δεν μας στέρησαν καμία από τις επιθυμίες μας τις μέρες που μείναμε στη Γαλλία και αυτό έκανε το ταξίδι ακόμα καλύτερο. Τέλος θα ήθελα να αναφέρω ότι όλοι μας, θα θέλαμε να ξαναζήσουμε αυτό το ταξίδι από την αρχή, έτσι ώστε να έχουμε ακόμη περισσότερες αναμνήσεις.