Ι.Μαρκάκη 10, Καλυκάς - Χανιά 73100, Τηλ.2821096638 , e-mail:lykelveniz@sch.gr

Επίσκεψη στη Ρουμανία τον Οκτώβριο του 2022 με το πρόγραμμα - Biodiversity

Το Γενικό Λύκειο Ελευθερίου Βενιζέλου το διάστημα 25 Σεπτεμβρίου με 2 Οκτωβρίου βρέθηκε στη Ρουμανία, στα πλαίσια προγράμματος Erasmus+. Το αντικείμενο του προγράμματος είναι η βιοποικιλότητα και στη συγκεκριμένη συνάντηση ασχοληθήκαμε με τις νυχτερίδες. Φτάσαμε στο Βουκουρέστι με απ’ ευθείας πτήση  και στη συνέχεια με πούλμαν στην πόλη Βaiα de Fier, 250 χιλιόμετρα βορειοδυτικά.

Την πρώτη μέρα εργασίας επισκεφτήκαμε το σχολείο, ένα τεχνικό λύκειο της περιοχής με 110 περίπου μαθητές, και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε τοπικούς χορούς στο πνευματικό κέντρο της περιοχής. Τη  δεύτερη μέρα οι μαθητές παρουσίασαν έρευνες που είχαν κάνει γύρω από το θέμα των νυχτερίδων και ακολούθησε επίσκεψη σε σπήλαιο της περιοχής όπου, μεταξύ άλλων, είδαμε και νυχτερίδες. Την τρίτη μέρα επισκεφθήκαμε το μοναστήρι στην περιοχή Polovragi, όπου θαυμάσαμε τον υπέροχο ναό μαζί με τα υπόλοιπα κτίρια, καθώς και τις καλλιέργειες εντός του μοναστηριού. Στη συνέχεια περπατήσαμε προς την κορυφή του πλησιέστερου λόφου 1,5 ώρα  ανάβαση και θαυμάσαμε την υπέροχη διαδρομή προς την κορυφή, όπου παρατηρήσαμε πληθώρα μανιταριών σε διάφορα χρώματα και σχήματα, διάσπαρτα παντού. Παρά την έντονη κούραση, η θέα από ψηλά μας αποζημίωσε όλους. Η επόμενη μέρα περιλάμβανε ολοήμερη  εκδρομή στην πλησιέστερη μεγάλη πόλη με το όνομα Targu Jiu. Εκεί επισκεφθήκαμε δύο πάρκα, στα οποία υπάρχουν  τα γλυπτά του μεγάλου Ρουμάνου καλλιτέχνη Constantin Brancusi. H μεγαλύτερη έκπληξη όμως για τους μαθητές ήταν επίσκεψη σε ένα Adventure Park της περιοχής. Eκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δραστηριότητες μέσα στη φύση, όπως περπάτημα σε τεντωμένο σχοινί και μετάβαση από δέντρο σε δέντρο με τροχαλία, παιχνίδια ειδικά διαμορφωμένα για την ηλικία τους, με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Την επόμενη μέρα μεταβήκαμε στο Βουκουρέστι, όπου διαμείναμε δύο μέρες. Στην πρωτεύσουσα της Ρουμανίας θαυμάσαμε τα υπέροχα κτίρια καθώς  και τα καταπληκτικά πάρκα. Επισκεφτήκαμε το Εθνικό Μουσείο Ιστορίας, την πλατεία Unirii με τα σιντριβάνια, καθώς και το Παλάτι της Βουλής, το δεύτερο μεγαλύτερο κτίριο στον κόσμο μετά το Πεντάγωνο. Το ταξίδι μας ολοκληρώθηκε την Κυριακή το βράδυ, με την επιστροφή μας στα Χανιά, όπου οι γονείς των μαθητών μας υποδέχτηκαν με θέρμη, ανυπομονώντας να ακούσουν τις αφηγήσεις των παιδιών τους. Όλοι ζήσαμε μια αξέχαστη εμπειρία, γεμίσαμε όμορφες αναμνήσεις και δημιουργήσαμε βαθύτερους δεσμούς μεταξύ μας αλλά και με τις ομάδες των χωρών που συμμετείχαν, Γαλλία, Πορτογαλία, Ρουμανία.

Οι μαθητές γράφουν:

Το ταξίδι στην Ρουμανία  μπορώ να πω ότι άξιζε την αναμονή. Την Ρουμανία την είδαμε ανεπτυγμένη, γελαστή και κυρίως καταπράσινη. Η διαμονή  μας στην Baia de Fier ήταν γεμάτη από επισκέψεις σε σπήλαια, βόλτες στο δάσος και  πολλή παρέα με παιδιά από την Ρουμανία, την Γαλλία και την Πορτογαλία, πράγμα που με ενθουσίασε. Είχαμε επίσης την ευκαιρία να επισκεφτούμε το Βουκουρέστι και να γνωρίσουμε καλά την παλιά του πόλη. Προσωπικά,  στο ταξίδι είχα την ευκαιρία να προπονήσω  τις ξένες γλώσσες μου, να γνωρίσω καλύτερα τα παιδιά της ομάδας μου, να κάνω φίλους από άλλες χώρες και το πιο σπουδαίο : έμαθα να προσανατολίζομαι σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες! Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Συστήνω στους μαθητές κάθε ηλικίας να επιδιώξουν την συμμετοχή τους σε προγράμματα Erasmus + και να ταξιδέψουν σε οποιαδήποτε χώρα τους δοθεί η ευκαιρία. Εγώ, στα σίγουρα, θα κάνω τα πάντα για να συμμετάσχω σε προγράμματα Erasmus και στο πανεπιστήμιο.  Μιχάλης Π.

Πραγματικά μια από τις καλύτερες εμπειρίες που έχω ζήσει. Ξεκούραση και διασκέδαση σε ένα πρόγραμμα γεμάτο δραστηριότητες στην Ρουμανία. Η αγαπημένη μου στιγμή ήταν εκείνη στο Adventure park όπου πήραμε μια γεύση από τα extreme sports . Αναστασία Π.

Το ταξίδι μας στην Ρουμανία με το Erasmus ήταν μια μοναδική εμπειρία . Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τις παραδόσεις και την καθημερινότητα ενός άλλου λαού, να δοκιμάσουμε τοπικά φαγητά και να μαγευτούμε από τους παραδοσιακούς χορούς.Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μας έδωσε την δυνατότητα να αναπτύξουμε καινούργιες γνωριμίες και φιλίες με παιδιά από άλλες χώρες και ν’ ανοίξουμε τους ορίζοντες μας. Ήταν μια εμπειρία που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ, την προτείνουμε χωρίς δεύτερη σκέψη σε όσους έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν σε κάτι τέτοιο καθώς είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χάσει κανείς. Μακάρι να το ξανάζήσουμε στο μέλλον. Λυδία  Σ. , Αναστασία Γ.